חברת ניהול פרויקטים בבניה יכולה להיות הידידה הכי טובה וחשובה בתהליך הבניה. חברות אלו הם חלק אינטגרלי בפרויקט ובלעדיהן צפויים לנו הרב מאוד סיכונים, הפתעות וחוסר ודאויות – מרכיבים שרובנו רוצים ומעוניינים להימנע או לפחות למזער אותם עד כמה שניתן. עכשיו שאנחנו מבינים עד כמה קריטית ההשתתפות של חברות ניהול פרויקטים בבניה אפשר להתפנות לשאלה מה לחפש כאשר תרים אחר חברת ניהול פרויקטים בבניה? אילו תכונות? מה הניסיון? אילו תעודות והוכחות נבקש? ואיך נעבור את התהליך במקסימום הצלחה? בשורות הבאות ננסה לספק מענה לכל השאלות החשובות האלו כדי שאתם תוכלו להתחיל את פרויקט הבניה שלכם כשאתם מצוידים בחברת ניהול פרויקטים מקצועית ומיומנת והמתאימה ביותר עבורכם.

ניהול פרויקטים בבניה

כישורים ותכונות של מנהל הפרויקט שלכם:

מאחר ופרויקט בניה הוא פרויקט מסועף מנהל הפרויקט שלכם חייב להיות אדם בעל ראייה מערכתית כוללת אך עם זאת עליו להיות מעורב בכל הפרטים הקטנים כך שהוא צריך להיות גם קפדן. יכולת משא ומתן חשובה אף היא. מנהל הפרויקט שלכם ינהל משאים ומתנים עם הרבה מאוד גורמים ועליו להביא אליכם את ההצעות המשתלמות ביותר בנוגע למשכורות, חומרים, תהליכי עבודה, עבודה מול הרשויות וכו’. מנהל הפרויקט שלכם צריך להיות בעל קשרים. כן היום זו לא מילה גסה להיות מקושר – אם אתה מקושר ומוכר דברים יכולים לזוז הרבה יותר מהר וזה חשוב מאוד בתהליך כל כך ארוך כמו תהליך של בניה קשרים בעיריות, משרדי ממשלה, קשרים עם בעלי מקצוע איכותיים, עם ספקים טובים וכו’.

כישור נוסף שחייב להיות למנהל הפרויקט שלכם הוא ניסיון וותק. לא הייתם רוצים להפקיד את הפרויקט המורכב שלכם בידיים לא מיומנות, במקרה כזה עלולות לצוץ לא מעט בעיות במהלך הדרך. לכן חשוב שתשכרו את שירותיו של מנהל פרויקט שהוא שועל ותיק ומנוסה בענף. חכמה ואינטליגנציה חיונית אף היא – מנהל הפרויקט שלכם צריך לדעת כיצד להניע תהליכים, עליו לחשוב על סיכונים שעלולים לפגוע בפרויקט מראש, עליו להיות שותף לתהליך קבלת ההחלטות, לתת עצות ולפתור בעיות.